Ahdistuneena tai masentuneena aamut on pahimpia. Herätys ihanasta unimaailmasta ja koko päivä edessä. Aamuisin mun on vaikea päästä sängystä ylös ja helposti ahdistaa ja pelottaa. Koko maailma tuntuu paljon palottavammalta paikalta ja sänky tuntuu turvapaikalta. Siinä pahassa olossa haluaisi piilotella siellä sängyssä ja nouseminen on vaikeaa. Kaikista paradoksaalisinta tässä on se, että kun sieltä sängystä nousee niin olo usein helpottaakin. Ahdistukseen auttaa parhaiten se, että tekee jotain, ei se että makoilee. Silti itseään voi olla vaikea saada tekemään mitään ahdistuneena. Esimerkiksi töiden kannalta on ärsyttävintä, että aamut on usein niitä pahimpia. Illalla taas kun kaikki päivän menot on hoidettu ja on "selvinny" päivästä, niin mulla on usein ihan hyvä ja normaali olla, ei huolen häivää!

Ahdistusta on eri tasoa. Sellaista, jonka kanssa pärjää ja sellaista ihan kamalaa, joka tuntuu koko kehossa ja saa ihan lamantuneeksi. Tänään on ollut taas noita pienempiä ahdistuksia. 

Puhuin tänään terapiassa esim. siitä kuinka musta tuntuu, että tää blogi on jo näin lyhyessä ajassa saanu tosi hyvin jäsenneltyä mun ajatuksia. Oli siis hyvä idea aloittaa tää! Lisäks puhuin esim. siitä kuinka musta tuntuu, etät oon tässä kriisissä päässy yhden vaiheen yli. Useamman kuukauden oon jo uhriuttanut itseäni ja siellä kuopassani vaan märissy kuinka väärin on että mulle on käynyt näin ja miks oon tämmöset vaivat saanut, kun monen ei koskaan tarvitse kokea tämmöistä ym. Nyt olen pikkuhiljaa alkanut tajuamaan, että mun on päästävä tosta uhriudesta irti ja alettava itse uskomaan parempaan ja nähtävä valoa tulevassa, vaikka se ei aina oliskaan niin helppoa. Oon lukenut paljon aiheesta ja monesta paikasta lukenut, että esim. masennuksen toipumisessa tärkeää on just oma usko siihen toipumiseen ja tulevaan. Ton takia oikeastaan tän bloginkin perustin, selviytymisblogin :)

Kävin tänään Ruohonjuuressa ja näin siellä Bachin kukkatippoja. Yks kaveri on niitä mulle suositellut jo pidempään, joten päätin sitten ostaa ja kokeilla. Oli vaan vähän huono, kun en nyt ollu niihin aikaisemmin tarkemmin tutustunu ja niitä on 38 erilaista eri vaivoihin. Niissä pulloissa ei lukenu, että mikä on tarkoitettu mihinkin vaivaan ja yritin siinä sitten kännykällä etsiä tietoa mikä sopis mulle. Oon just tämmönen, että kun saan jotain päähäni, niin mun on saatava ja toteutettava se heti. Nytkään en voinnu mennä kotiin ja tutustua vielä tarkemmin, vaan heti oli ne saatava! Nopean surffailuni tuloksella päädyin sitten ostamaan Oakin ja Sweet Chestnutin. Nyt sitten kotona tutkin noita Bachin kukkatippuja vielä tarkemmin niiden nettisivuilta ja tuntuu, että toi Oakin otto nyt meni kyllä ainaki aika mönkään. Toi sweet Chestnut vois sopiakin mulle, mutta tosi vaikea tietää mikä nyt on oikea, kun tuntuu, että useampi noista vois sopia. Noita vois kyllä käyttää montaakin kerralla, mutta yks pullo makso melkein kympin, niin en nyt kovin montaa eri viitsi ostaa. Toisaalta nyt kun perehdyin aiheeseen paremmin niin toi viiden eri kukkauutteen yhdistelmä Rescue Remedy (aputipat) vois olla aika hyvä mun tilanteeseen ja tuntuis olevan vielä viis aika mun tilanteeseen sopivaa kukkauutetta. Käyn varmaan huomenna ostamassa vielä ton Rescue Remedyn ja alan kokeilla sitä. Jos kiinnostaa, niin: http://bach-kukkaterapia.fi/fi/content/bach-kukkauutteet

Ruohonjuuri on kyllä ihana (vaikka kallishan se on!). Ostin sieltä myös saippuaa sekä mustikkahunajaa, kun se mulle akupunktiota antava kiinalaisen lääketieteen asiantuntija ehdotti noihin vaikeisiin aamuihin sitä, että juo heti aamusta hunajavettä ja kääntelee käsiä ja jalkoja, että saa energiaa ja veren kiertämään yön jäljiltä. Pitää kokeilla totakin auttaako :)